187, 2012

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Det år jag inte gör det lär vara ett jävulskt tråkigt år. Eller fegt år. Och tanken med livet är väll inte att leva det i feghet? 
2. Höll du några av dina nyårslöften? Om jag ens hade något? Vet att jag inför kommande år i alla fall har ett. 
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? På sätt och vis. Ja. 
4. Dog någon som stod dig nära? Ja. Favoriten. Det är helt ologiskt att jag aldrig kommer att träffa honom igen 
5. Vilka länder besökte du? Frankrike, Estland, Tyskland och så bodde jag ju i Finland i tio veckor under sommaren.
6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha 2013? Lite mer kärlek i form av att vara kär. Har inte riktigt saknat något. Minst lika mycket äventyr, helst fler. 
7. Vilket datum från 2012 kommer du alltid att minnas? Herrejösses. Att bara välja ett. Vill skriva hela året. Men balen 19maj, studenten 8juni, veckan i Frankrike, hela sommaren i Finland, Estland, veckan i Tyskland. 24december. 
8. Vad var din största framgång 2012? Att jag hade modet att göra allt jag gjort. Att jag flyttade till Helsingfors, Finland helt själv.
9. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, inget allvarligt. Satt en sax i handen en julidag men något måste man väll ändå vara med om?!
10. Bästa köpet? Resorna jag varit på. Räknas det som ett köp? Biljetter till alla festligheter jag upplevt. Backpacker ryggsäcken jag tänker inviga på en längre resa nästa år.
11. Vad spenderade du mest pengar på? Festligheter. Resor. Hyra och mat under sommaren. 
12. Gjorde något dig riktigt glad? HAHAHAHHA. Ja! Annars vore livet rätt bedrövligt.
13. Vilka sånger kommar alltid att påminna dig om 2012? Loreen - Euphoria, David Guetta - Titanium, Jay Z - Young Forever och Asaf Avidan - One day 
14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Har varit både gladare och ledsnare en tidigare år. Under sista veckan av året har jag varit ledsnare. 
15.Vad önskar du att du gjort mer? Vågat säga vad jag känt och tyckt på direkten istället för att gå och dra på det. 
16. Vad önskar du att du gjort mindre? Varit nervös inför allt jag vågade göra, eftersom allt i slutänden blev så himmla bra.
17. Hur tillbringade du julen? Hemma. Med moster, kusiner, familjen och favoritmorfar. 
18. Blev du kär i år? Ja. Men mest i själva kärleken. 
19. Favoritprogram på tv? Torka aldrig tårar utan handskar. Greveholm 2 Grevens återkomst. 
20. Bästa boken du läste i år? Den hemliga historien av Donna Tart.
21. Största musikaliska upptäckten? The Knife, First Aid Kid, Florence and The Machine, The Tallest Man On Earth.
22. Bästa filmen du såg i år? OJ! Jag vet verkligen inte, men alla tre filmer de visade under Lucia Movie Night var bra. Och så var The Hobbit väldigt bra. 
23. Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Jobbade delad tur, åt på restaurang med mamma, pappa, Edvin och morfar och kollade på sista avsnittet av "Torka aldrig tårar utan handskar".
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En symaskin.
25. Något du önskade dig men inte fick? Nej. 
26. Hur skulle du beskirva din stil år 2012? Ganska enkelt. Färgrikt under vår, sommar och början av hösten. Nu ganska mycket svart och tjocka tröjor. Jobbkläder, även om jobbkläderna jag använt mig av under höst och vinter inte är av snyggaste laget. 
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Lite mer kärlek i form av att vara kär. Att inte favoriten hade gått bort.
28. Vad fick dig att må bra? Familj. Vänner. Äventyr och festligheter. Det gamla vanliga. 
29. Vem saknade du? Under sommaren, familj och vännerna jag åkte ifrån. Under höst och vinter, de jag lärde känna under sommaren. 
30. De bästa nya människorna du träffade? De flesta jag lärde känna i Finland. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0