121,

Även om det efter en hel sommar är tråkigt att vara ensam kvar som nordjobbare på äldreboendet där jag jobbar och det inte alls är lika roligt utan Alexandra och Joel trivs jag. 
 
Har under de senaste dagarna på betald arbetstid kunnat sitta ute och solat eftersom det i mina arbetsuppfiter ingår att ta ut de på boendet till parken någon gång i veckan. 
En av patienterna lär mig även allt att veta om blommor när vi är ute och går, synd att jag inte förstår vad hon berättar om, mer en namn och färg på blommorna, synd att en av de piggaste och roligaste ska vara en av få som inte kan svenska. Tycker stunderna med henne är trevliga ändå. 
 
Hinner även en stund varje dag, i väntan på sängar att bädda eller patienter att gå ut med sitta i gungstolen och sticka på min halsduk som hunnit bli lite mer en två meter. Saknar dock att ha en kompis att ha stickstunderna med, det är ganska härligt och avkopplande ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0