122,

Hade igår min sista lediga dag under min tid i Helsingfors och jobbar nu sex dagar i rad - på söndag åker jag hem.
Spenderade gårdagen med att åka till loppisen i Vallila där jag till slut hittade och köpte mig en jeansjacka för 2€, därefter mötte jag upp Sanna på stan för restaurang-dag, dvs en dag när vem som helst får slå upp ett mat/kak stånd var som helst inom ett område. Jag åt vietnameisk biffsoppa, kinesisk kaka och en cup-cake, sen gömde vi oss under tak och kollade på människor i regnet. 
Idag har jag jobbat och är inne på min sista arbetsvecka och det spritter lite i kroppen av glädje av tanken på att jag åker hem på söndag och därmed få träffa finisarna där hemma jag har saknat under sommaren!
Tog efter jobbet spårvagnen ner till hamnen och salutorget och köpte mig världens finaste jordgubbsmössa, som är så fin att jag inte riktigt vill ta av mig den. lycka ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0