123, fifteen minutes of fame

Klockan 06:30 tog en trött och ganska så osminkad tjej spårvagn 6 till Georgsgatan för att medverka i direktsändningen av Finlands största morgonprogram för svenskataland, "Min morgon" tillsammans med nordjobbs projektassistent Jenni.
På plats bjöd de på himmelsk god frukost, olika bröd, pålägg, marmelader fil, musli och melon och apelsin.
 
och innan sändning blev vi sminkade, vilket ledde till att jag resten av dagen har gått och känt mig fin. tänk vad ltie smink kan göra. 
vid prick 08:00 var det vår tur att komma in i studion för att berätta om Nordjobb. Jag hade stor del av tiden inte riktigt koll på var jag skulle kolla, på de som pratade eller in i kameran, men det gick jättebra och det kändes mer som 2min en 15 och nu kan jag ju trots allt säga att jag varit med i TV. 
Och tillbaka på jobbet sa de att jag hade skött mig jättebra och varit jättesnygg, bra start på dagen. 
Resten av dagen på jobbet har jag bäddat sängar, suttit i parken med olika patienter 
och ätit pasta med skinnfri knackkorv. Om det är något jag inte kommer sakna med Finland så är det skinnfri knackkorv. 
Det blev fint väder lagom tills jag slutade och jag promenerade in till stan där jag kollade lite i affärer innan jag åkte hem och åt mat. Bra dag. 
Ikväll ser jag de sista avsnitten av 'Sex and the city', samt kanske påbörjar städningen inför att jag på söndag flyttar hem till Linköping igen, vi får se. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

tv kändis!!!

2012-08-22 @ 18:38:57
URL: http://enlitenmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0