278,

Torsdagslyxar med godis och film, varma sockor och filtar. Tycker om Sveriges olika årstider trots kyla och stormar och önskar att snön inte hade försvunnit så fort. 
 
Idag kom tid och rum ifatt mig och jag har blandade känslor om att vara hemma och inser att problemet inte beror på staden eller människorna utan tomheten och saknaden av alla jag tycker så mycket om nere i Filippinerna och att inte veta när jag kommer att träffa många av dem igen. 
Annars är jag glad och stolt över att jag i vår ska jobba inom Svenska kyrkan - Linköpings stift. Ska föreläsa om mina månader i Filippinerna och prata om internationella frågor samt umgås med utbytesdeltagare som kommer ifrån Filippinerna och Sydafrika. 
 
December är en väldigt bra månad att komma hem under, det har varit adventsmarknader, snö (som smält bort), varma koppar te, allra bästa Linköpingskompisarna och som bilderna ur förra inlägget visar - mysig vecka med favoritgänget "Ung i den världsvida kyrkan 2013" i Sigtuna där vi hade hemkomstkurs genom att prata om våra resor, baka pepparkakor, ha Luciatåg och bara umgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0