263, Paete - Laguna

Det har tydligen varit jordbavning pa Mindanao, vilket ar en annan o en den vi befinner oss pa. Jag mar alltsa bra och har inte markt av den over huvudet taget och om det inte vore for att mamma och kompisar i Sverige skulle ha hort av sig och fragat hur jag mar hade jag kanske inte fatt reda pa den over huvudet taget. Vilket kanns jattekonstigt eftersom vi anda befinner oss i samma land (aven om det ar olika oar).
 
For tillfallet bor jag och Agneta i en stad som heter Paete som tillhor Lagunas stift. Det kanns nastan lite som en stad som kunnat ligga i Europa. Den ar valdigt liten, med sma gator och grander och innehaller en hel del sma affarer. De ar aven extremt kanda for hantverk och igar kollade vi pa nagra som gjorde statyer av is. For hej, vem sager att isstatyer bara ar for lander med riktigt kyla? Men mest kanda ar de for sin paper mache.
 
Runt om i staden har de aven borjat pynta infor jul, har startar jul redan i september och pagar under alla manader som slutar pa ...ber. Nasta vecka fyller jag aven ar, vilket kanns jatteknappt eftersom det inte ar kallt och roda hostlov utanfor, men det ska bli extremt roligt att fylla ar pa andra sidan jorden och jag har redan en vecka i forvag fatt onska mat - pasta! 
For nagon dag sedan at vi pasta, som smakade lite som hemma och sa pass gott att jag kunde kanna tararna komma. Pinsamt men valdigt valdigt sant! 
 
Vi ater konstig mat (inget konstigt med det :)), aker pa utflykter, umgas med de allra trevligaste manniskorna och kollar mycket pa film. I morgon har vi fridag och ska helt sjalva ta jeepneyn till en storre stad 40min bort och ikvall ska vi pa helkropps masage i en timme for 250 pesos (40kr). 
 
 
instagram @ lillymattsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0