264, varfor en inte ska bli sjuk pa andra sidan jorden

Anledningar till varfor en inte ska bli sjuk pa andra sidan jorden, i ett land med helt annat klimat an vad en ar van vid:
 
1. Det ar redan varmt, febern gor det inte battre! 
- en kan inte ha flakten pa i rummet eftersom kroppen helst inte ska ligga i drag, (ratta mig om jag har fel:))
- om dorren istallet ar oppen kommer alla ljud utifran in eftersom familjen du bor hos kanske inte har glas for fonstrena utan galler istallet. 
 
2. Forlorar all kraft genom att alla nodvandiga salter i kroppen forsvinner genom febersvettningar,
 
3. Du kanske inte kommer att kunna ata for att ersatta salterna du forlorar eftersom halsen branner och svider.
 
4. Det ar aldrig tyst, om en har ont i huvudet blir det hundra ganger varre.
 
Vad en kan gora ifall en skulle bli sjuk anda:
 
1. Vakna 08.30 men somna om och sova mellan 09.00-15.00, med stangd sovrumsdorr, i bara trosor.
 
2. Ata Lugaw (rissoppa) den ar varm for halsen och fungerar bra mot vatskebrist. 
 
3. Knapra ipren, strepsil och dricka vatten med resorb i. 
 
4. Se pa "Men in black 3", "Wild things 2", "Mumien 3 - drakkejsarens grav" och "Mr. Beans semester" med gott samvete. 
 
5. och kanske viktigaste av allt: tycka synd om sig sjalv! (trots att en fyllde 20 dagen efter) 
 
Vad jag gjorde i mandags:
1. Sov mellan 09.00-15.00, med stang sovrumsdorr, i bara trosor.
2. At Lugaw
3. knaprade alldeles for manga ipren, knaprade strepsil och drack vatten med resorb i
4. kollade pa redan namnda filmer med gott samvete (skulle formodligen kunnat kollat pa dem med gott samvete utan att varit sjuk, men det ar inte det utbytet gar ut pa)
5. och viktigaste av allt, tyckte lite synd om mig sjalv!
 
men mest synd tycker jag nog om Agneta som maste sova i en sang som blivit dygnsur av mina febersvettningar och for att jag under feberattacken inte kunde ligga still utan istallet lag och flaktade runt i sangen. 
 
Idag (onsdag) erkande jag for mig sjalv att det kanske inte bara ar ett vanligt virus och lat mig tas med till doktorn, vilken de ville att jag skulle besokt redan i mandags - har nagon svullnad och ska alltsa ata antibiotika i en vecka. Tycker i alla fall inte synd om mig sjalv langra. Fyllde 20 igar och vaxte darmed upp. HAHAHAHAHAHAH. eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0