250, det ar inte konstigt - bara annorlunda!

Ar sa fruktansvart pepp pa att imorgon natt ta bussen med Agneta genom hela denna o for att komma till toppen – Laoag. Ska aka buss i atta timmar, ska se solen ga ner over landskap nya for mig, ska ata torkad mango, choklad och sova. Ska ta mig till min forsta vardforsamling under detta aventyr och ar just nu lite nervos, spand och sjukt forvantansfull. Den forsta veckan har i Manila har varit jattebra med intressanta moten, forelasningar och studiebesok.

Jag och Agneta ska nu under den forsta perioden ute i en forsamling bo i Laoag, vilket ligger langst upp pa samma o som Manila. Dit kommer det ta ungerfar atta timmar med nattbuss (buss under dagtid tar upp till tolv timmar) och vi ska stanna dar i tre veckor. Familjen vi ska bo hos bor i ett hus precis vid havet och bilderna vi fatt se ar sa otroligt vackra. HEJ - vi har nog lite for hoga forvantningar just nu! 

Vi ater vanligtvis ris till bade frukost, lunch och middag men har allt som allt de tva senaste dagarna bara atit ris vid ett tillfalle - igar kvall. Annars tycker jag att maten ar vadligt god trots att det kanns knasigt att ata varm mat vid 08:00 pa morgonen. Lar aven ga upp en miljard kilo i vikt pa grund av alla mukar vi ater om dagarna - men det ar det vart!

Har en bubblig knasig europeiskt magen i ett asiatiskt land, vilket jag inte stors av och fryser om morgnarna i ett rum med alldeles for mycket AC - 22 C


Kommentarer
Postat av: the almighty lin

älskade förbannade unge. ge mig livstecken. skicka ett sms. gör vad som helst. jag tänker på dig väldigt väldigt ofta. Pusss

2013-09-16 @ 12:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0