256,

Har hittills alskat solen och varmen, men efter tyfonen hade jag nastan glomt bort hur varmt det kan bli och idag forbannar jag varmen och att standigt ga klibbig. Har ont i huvudet och ar trott trots att vi idag sov anda till klockan halv tio. Igar kom vi hem sent efter att vid 03:00 pa natten gatt upp for att tillsammans med biskopen och diakon Clifford aka till en stad fem timmar bort for att besoka nagra helt fantastiskt fina grottor. Dar var det svalt och svart att ga eftersom regnet gjort leran hal. Tycker det ar knappt och helt fantastiskt vad vatten kan gora med landskap och hur vatten kan forma berg och grottor.
Igar kvall var aven forsta kvallen jag verkligen var tvugen att ata mig matt pa fisk och skaldjur eftersom inget annat serverades. Bade fisken och kraftorna var jattegoda. Krabba har jag annu inte riktigt borja ata av, trots att jag smakat litelite av den ocksa.  
Under nattens bilfard anvande jag bilbalte for forsta gangen sedan jag kom hit, vilket jag nu i efterhand ar vadligt glad over eftersom bilen korde over en stor hund. Bilen samt vi i hoppade alla till, men klarade oss oskadda (de som inte anvande bilbalte klarade sig ocksa helt oskadda, men det ar dumt att inte anvanda balte nar det finns) hunden klarade sig dock inte, vilket ingen riktigt brydde sig om eftersom det tydligen har inte ar ovanligt att kora pa losa hundar. 
 
Idag har vi en fridag, vi ska packa eftersom vi imorgon flyttar upp till ett samhalle i bergen for fem dagar och sa ska vi tydligen ut och aka bil med slutmal obestamt. Forhoppningsvis havet eller mojligtvis en sval kalla vi besokte haromdagen men da var oversvammad och smutsig efter tyfonen, som har forstort vadligt mycket av landskapen samt en stora risfalt. Fortillfallet ar det skordesasong och uppe i bergen ska vi formodligen fa prova pa att skorda risfalt och rida pa kossor. 
 
Jag vet nu inte nar jag nasta gang kommer att ha tillgang till internet, men internet ar tack och lov inget jag kanner ett stort behov utav och jag tycker det mest ar skont att inte ha fri tillgang till internet for mobilen eftersom jag da skulle spendera mer tid med internet an vad jag redan gor.
Hoppas ni har det bra hemma i Sverige, med roda trad och hostluft. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0