174, onsdag

1. Var iväg och pratade om Fairtrade vid lunchtid och fick snäsa av en bitter farbror i 60års åldern. Känns bra att ha de rätta sakerna att säga när äldre försöker ställe en emot väggen. Känns fint att det var han som såg dum ut istället.
2. Blivit överraskad över hur bra lillebror faktiskt är på gitarr, munspel och sång. 
3. Vunnit i musikquis och vann gratisfika. Har alltså onsdagslyxat dubbelt upp eftersom jag innan det hade betalt eget fika.
4. Spelat TP med Cecilia och Viktoria. 
5. Ser på Harry Potter och hemligheternas kammare, äter rostat bröd och pepparkakor. Och så lyssnar jag lite på musik från "Jul i Folkton" för det ska jag gå och se i december vilket kommer att bli himmla festligt, eller mysigt eller förmodligen både och. Trivs med att vara ledig.

Kommentarer
Postat av: Marshmallow

Berätta mer om skandalen med gubben :D

Svar: Han påstod att barn inte alls slipper undan frå barnarbete genom Fairtrades arbete, eftersom många av barnen efter de har gått klart skolan ofta börjar arbeta på plantagerna igen.På det svarade jag att de då inte är barn längre och även om de inte kanske kan utbilda sig till lärare eller läkare har de genom skolgång i alla fall fått sin barndom tillbaka. Eftersom han innan hade varit otrevlig mot mig svarade jag detta ganska snäsigt tillbaka. Han blev stum och gick därifrån :)
Lilly None

2012-12-02 @ 22:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0