239, Och med sommar och skönhet och skogsvindsackord står min hembygd och hälsar mig glad

Idag har jag suttit i en kanot, på en sjö, i en gul regnjacka i sex timmar och fiskat i ihärdigt spöregn. Jag har vågat sätta mask på kroken samt kroka av aborrarna och blivit dyngsur. Vi har ätit fuktiga smörgåsar, skrattat och luktat jord och aborre om fingrarna.
Nu; Är torr och varm, äter kiwi, kollar på Sunes sommar, packar och ser fram emot två veckor i Uppsala för språk- och avresekurs med fina favoritgänget. Om en månad befinner jag mig på andra sidan jorden! Är nervös och förväntansfull och har nog inte fullt ut förstått det ännu eftersom livet där kommer att vara så olikt det jag är van vid här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0