297, mars

Mars kom och gick och förde med sig vår, snö, regn och sol och i mitten av mars fick jag en rumskompis från Sydafrika som ska stanna nästan hela april ut. 
Jag och Bella har fortsatt att föreläsa runt om i stiftet och under mars tog vi bilen genom barndomssagor ner till Ingatorp i norra Småland. Annars har vi föreläst mycket runt om i Linköping, får på betald arbetstid göra roligheter med Inno och Sunny och fortsätter att pynta kalaskontoret som vi om tre månader kommer att flyttat ut från. 
I Vallaskogen har det blivit vår och vi har gissat bajset och kollat på gamla hus i gamla Linköping. 
mars sista lördag var vi in till staden och lyssnade på band och artister eftersom lillebror är med i musikdirekt och så var vi söndagen efter till fenomenmagasinet och lärde oss om världen, flög flygplan och kollade på ormar. 
 
Under mars var jag återigen upp till Sigtuna för att denna gång välkomna de internationella deltagarna, jag har varit till Stockholm och barnvaktat söta kusinbarm, jag har ätit mig mätt på choklad och onyttigheter som så många gånger förut, jag tränar, träffar kompisar och trivs med vårväder och människorna runt mig i ett soligt Linköping. 
__________________________________
Som fortsättning på inlägget om kor och giftermål, tydligen finns det de familjer i Sydafrika som gett brudens familj elefanter, det vill jag mycket hellre ha :)) (trots att de nu har förklartat att korna eller elefanterna inte alls kommer att bli mina utan helt och hållet mina föräldrars).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0